מה הקשר בין ט”ו בשבט ומחשוב בר קיימא?

היום בערב נחגוג את ט”ו בשבט – ראש השנה לאילנות.
החג המיוחד הזה מזכיר לנו את חשיבותה של המחזוריות בטיפוח אדמת הארץ שלנו.
בתאריך בו רוב גשמי השנה כבר ירדו אנו מצווים לעבוד ולשמור על פוריות האדמה. ואכן ארץ ישראל, לא מעט בשל המנהג לנטוע עץ כל ט”ו בשבט הינה המקום היחיד בעולם בו שטח היערות מתרחב ולא קטן.

ואיך כל זה קשור למחשוב?

עולם המחשוב גם הוא פועל במחזוריות. ישנם חומרים מתכלים רבים, וישנה חשיבות רבה לאנרגיה זמינה ולהתחדשות.
מחד גיסא, טכנולוגיות מתיישנות, אחריות פגה ורכיבים בעלי תוקף נערמים באשפת הגריסה, ומאידך הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת להיפטר מהרגלים ישנים, לבנות מערך יותר FUTURE PROOF, וגם להמעיט את השימוש במשאבים פיזיים (כמו דפים) ולהשתמש במקום במשאבים וירטואליים שאינם דורשים כמעט שטח או חומר פיזי.

בתפירת פתרונות מתאימים ללקוח, מחלקת הpresale שלנו רואה עצמה כנוטעת העץ המניב את פירות השנה להם אנו מצפים: ביצועים טובים יותר, כלים חדישים יותר המעצימים את העובד והחלפת פתרון ישן ומיושן בפתרון חדש.
אך כמו בנטיעת עצים אנו מסתכלים אל עבר העתיד, העץ חייב להתאים לסביבתו (הן מבחינת המשאבים התקציביים והן מבחינת אופי הלקוח), האם העץ יוכל לצמוח. עסקים רבים רוצים את האפשרות לצמיחה בהדרגה וחשוב שפתרון יוכל לאפשר גדילה מודולרית של המשאבים.

מבחינה זו פתרונות הענן עונים על צורך בסיסי, ההשקעה הראשונית קטנה והעתיד הטומן את האפשרות לצמיחה מובטח.

יחד עם הטמעת פתרון ענן אנו מסייעים ללקוח בשינוי הארגוני הנדרש בכדי להתרגל לעבודה בעולם הווירטואלי, עולם בו המשרד דורש פחות חשמל, פחות חומרה ופחות דפים. כך אנו שומרים על העצים האנלוגיים ואלו מהמציאות.

אנחנו מאחלים לכל עם ישראל ט”ו בשבט שמח, וממליצים לכם לצרף אל סדר החג שלכם את הברכות החדשות שלנו 🙂